Blake Mycoskie – verslininkas, batais apdovanojęs skurdžiausių šalių vaikus

Vieną sėkmingiausių pasaulio socialinių verslų, kompaniją „Toms“ įkūręs Blake Mycoskie įrodė, kad įmanoma darant gera dirbti pelningai. Išskirtiniame interviu mūsų portalui jis pasidalino savo verslo istorija.

Apibūdinkite savo kompaniją. Kaip veikia šis socialinis verslas?

Tai laisvalaikio prekių ženklas, kurio pagrindas yra duoti. Kiekvienas produktas turi tikslą. Kaskart kai įsigyjate mūsų produktą, jūs ne tik perkate naują batų porą ar akinius nuo saulės, bet kartu ir kažkam dovanojate naują batų porą arba netgi grąžinate regėjimą. Tai mūsų „One for one“ (angl. vienas už vieną) misijos esmė – už kiekvieną nupirktą produktą mes padedame žmogui, kuriam tos pagalbos reikia.

Svarbiausia, kad mūsų kompanija nėra ta, kuri tiesiog duoda. Mes – tarpininkai, savo klientus skatinantys pasaulį keisti į gerą tiesiog apsiperkant. Dirbdami su ne pelno siekiančiomis organizacijomis „Giving Partners“ sujungiame pirkėjus su žmonėmis, kuriems reikia pagalbos. Tikiu, kad paprastais veiksmais įmanoma padaryti teigiamą pokytį.

Kaip kilo „Vienas už vieną“ idėja?

Viskas prasidėjo 2016-aisiais, kai keliavau po Argentiną. Aplankiau kelias kaimo vietoves ir pastebėjau, kad ten gyvena daug vaikų, kurie neturi batų. Ėmiau galvoti, ką galėčiau padaryti, kad prisidėčiau prie šios problemos sprendimo. Atsitiktinai, toje pačioje kelionėje, mane suintrigavo tradiciniai argentinietiški drobiniai batai „Alpargata“ (patogūs bateliai, tradiciškai gaminami iš natūralių audinių ir džiuto, – aut. past.). Taigi nusprendžiau – reikia pradėti verslą, kuris duos galimybę paprastiems žmonėms padėti sunkumų slegiamiems vaikams tiesiog apsiperkant. Su kiekvienu pirkiniu vaikui, kuriam reikia batų bus dovanojama jų pora. Vienas už vieną. Nusprendžiau šį projektą pavadinti „Toms“ – „Tomorrow Shoes“.

Blake Mycoskie
Blake Mycoskie
Asmeninio albumo nuotr.

Kas jus įkvėpė pradėti verslą, kuris naudą teikia ne tik jums, bet ir kitiems?

Tai prasidėjo kaip mažas projektas, kurio tikslas buvo batais aprūpinti vienos mažos Argentinos bendruomenės vaikus. Jo metu aš supratau, kaip neįtikėtinai puikiai verslas gali spręsti problemas bei daryti teigiamą poveikį. Tai įkvėpė pradėti ieškoti būdų padėti daugiau bendruomenių. Galiausiai supratome, kad „Vienas už vieną“ koncepcija gali būti pritaikoma ir daugiau sričių. Per pastaruosius 12-a metų mes tapome tarptautine kompanija, ne tik suteikiančia reikiamą avalynę, bet ir per akinių nuo saulės pardavimus padedanti atstatyti regėjimą, per kompanijos vardo kavos pardavimus padedanti suteikti švaraus vandens jo neturintiems ir t.t. Tiesiog pastebėjome, kad šiose srityse reikia pagalbos ir pajutome, kad pritaikydami savo kompanijos modelį galime galime tą pagalbą suteikti. Paprastai tariant, dirbame, kad pagerintumėme žmonių gyvenimus.

Pasaulyje yra tiek daug žmonių, kuriems reikia pagalbos. Kaip nusprendžiate, kam skirti savo kompanijos paramą? Ar sunku priimti tokį sprendimą?

Tikrieji herojai yra savo srityje pirmaujančios ne pelno siekiančios organizacijos, kurios yra bendruomenių, kuriose dirba, ekspertės. Turime daugiau nei 100 tokių partnerių daugiau nei 100-e šalių. Jie mūsų batų dalinimo iniciatyvą integruoja į didesnes mokslo, sveikatos, bendruomenių vystymosi programas, taip padėdami mums daryti dar didesnį poveikį. Artimai su jais dirbame, kad įsitikintumėme jog mūsų pagalba yra tokia efektyvi, kokia tik gali būti, taip pat – kad ji pasiekia reikiamus gavėjus.

Ar galite pasidalinti žmonių, kuriems padėjo jūsų kompanija, sėkmės istorijomis?

Susitikimai su žmonėmis, kuriems padedame visuomet būna emocionalūs. Mes ne tik dovanojame batus, bet ir kartu su vaikais leidžiame laiką žaisdami žaidimus ar dalyvaudami mokomuosiuose užsiėmimuose. Ne kartą teko girdėti, kad šie batai vaikams yra pirmasis kada nors gautas naujas daiktas, mat dažniausiai jiems tenka jau panešioti drabužiai bei avalynė arba jais reikia dalintis su savo broliais ir seserimis. Jausmas, matant jų džiaugsmą, yra neapsakomas.

Taip, jie laimingi turėdami daiktą, kuris yra tik jų, bet svarbu ne tik tai. Daugelyje regionų, kur dovanojame batus, iš vaikų, norinčių lankyti mokyklą, reikalaujama juos turėti tam, kad galėtų į ją patekti. Taigi nauji batai jų gyvenimus paveikia giliau nei tik paviršiuje.

Kodėl manote, kad svarbu padėti kitiems?

Manau, kad padėti kitiems yra kiekvieno žmogaus asmeninė pareiga. Daug mažų veiksmų gali vesti link didelių pokyčių. Verslai turi didžiulius resursus, daug žinių, gali daryti įtaką. Manau, kad kiekvienas jų turėtų teigiamai veikti pasaulį.

Klasikinis „Alpargata“ batų modelis
Klasikinis „Alpargata“ batų modelis
Organizacijos nuotr.

Kaip manote, kas lėmė jūsų socialinio verslo sėkmę?

Pagrindinis tikslas visuomet buvo laikytis mūsų vizijos ir misijos. Šis verslas buvo pradėtas 2006-aisiais Kalifornijoje, mano bute, ir nors per tuos metus smarkiai paaugome, mūsų kompanijos vertybių branduolys išliko tas pats. Nebijodami verslą vystyti kitaip, mes natūraliai sulaukėme dėmesio ir subūrėme ištikimų pirkėjų bendruomenę. Kartu sukūrėme tai, ką galėčiau sulyginti su judėjimu.

Ką jūsų nuomone klientai vertina labiau – produktų dizainą, ar gerus darbus, kuriuos darote?

Manau, kad abiejų kombinaciją. Pradėjome tik su vienu batų modeliu – „Alpargata“, bet nuo tada vis plėtėmės, į asortimentą įtraukdami pačių įvairiausių spalvų ir medžiagų batus, sportbačius, basutes, išlaikydami pagrindinį tikslą – duoti. Vieni klientai pas mus ateina, nes žino apie mūsų misiją, kiti tiesiog mėgsta mūsų batus, bet kiekvienas jų daro poveikį.

Ar pats esate socialiai atsakingas pirkėjas? Kaip manote, ar tai – svarbu?

Aš asmeniškai nuolat ieškau būdų kaip tapti geresniu vartotoju ir kaip savo gyvenime galėčiau duoti, ne tik per mūsų kompaniją. Manau, kad šiame gyvenime visi atliekame tam tikrą rolę. Tapimas dviejų vaikų tėvu man suteikė daug perspektyvos, leido suprasti, kas gyvenime yra išties svarbu. Man tai – mažiau vartotojiškumo, daugiau sąmoningumo, leidžiančio savo laiką skirti šeimai ir geriems darbams.

Ar mėgstamiausi jūsų dizaineriai yra tie, kurie kuria tvarią madą?

Neturiu mėgstamiausio prekių ženklo ar dizainerio, bet stengiuosi ieškoti tų, kurie daro socialinį poveikį. Kai su šeima keliaujame bent jau stengiuosi pirkti iš vietinių amatininkų. Turiu gan didelę apyrankių ir skrybėlių kolekciją, surinktą iš viso pasaulio amatininkų.

Kaip jūsų šeimos pagausėjimas pakeitė jūsų požiūrį į darbą?

Esu laimingas dviejų mažų vaikų tėvas ir tai smarkiai pakeitė tai, kaip derinu darbą ir laisvalaikį. Kai esu namie ir leidžiu laiką su šeima, susikoncentruoju į sąmoningą kiekvienos akimirkos išgyvenimą. Pradėjau geriau suprasti, koks svarbus yra laikas ir noriu juo mėgautis visomis išgalėmis.

Blake Mycoskie su žmona Heather
Blake Mycoskie su žmona Heather
Asmeninio albumo nuotr.

Ar planuojate vaikus mokyti tų pačių vertybių, kokias turite pats?

Kartu su žmona Heather norime savo vaikus užauginti gerais žmonėmis. Norime, kad jie vertintų kitus žmones, žemę ir gyvūnus. Todėl labai svarbu jiems leisti pažinti kitas terpes ir kultūras ir iš šių patirčių kažko pasimokyti. Reikia pabendrauti su žmonėmis, kurie gyvena ne jums įprastoje aplinkoje, kad aiškiau pamatytumėte ir pradėtumėte labiau vertinti tuos, kurie gyvena šalia jūsų. Vietoj to, kad savo vaikams įdiegtumėme vertybes, planuojame jiems suteikti galimybę gauti patirtis, padėsiančias jas suformuoti.

Kaip manote, kas ateityje laukia socialinio verslo?

Jaučiuosi pagerbtas, kad mūsų kompanija tapo viena tų, kurios privertė pradėti garsiai kalbėti apie socialinį verslą kaip sėkmingo verslo modelį. Įkvėpėme daug kitų taip pat tapti socialiai atsakingais ir tuo aš labai didžiuojuosi. Manau, kad ateityje tokių kompanijų atsiras vis daugiau, o visi kiti verslai bus priversti gerai peržiūrėti, kokį poveikį jie daro. Savo ruožtu mes ir toliau dirbame ieškodami naujų būdų padėti kitiems.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis