Dizainerė Anna Karenina: Šiuolaikiniai pirkėjai nenori už daiktą mokėti daugiau, nei jis vertas

Iš Ukrainos sostinės Kijevo kilusi mados dizainerė Anna Karenina savo prekių ženklą „Anna K“ įkūrė būdama vos šešiolikos. Dar po dvejų metų ukrainietė savo kurtus drabužius jau pristatė Niujorko mados savaitėje. Šiuo metu 22-ejų metų mergina pasiruošusi mados pasaulyje sukelti revoliuciją.

Žinau, kad Karenina nėra tikroji Jūsų pavardė. Kodėl tokią pasirinkote? Negi siejate save su tragiško likimo Levo Tolstojaus romano heroje?

Anna K prisistatau jau beveik dešimtmetį. Šis trumpinys gimė dar tada, kai dirbau modeliu. Pradėjau būdama keturiolikos metų, tuo metu buvo gaji tradicija modelius šaukti vardu ir pirmąja pavardės raide. Su šiuo trumpiniu taip susitapatinau, kad pasilikau jį net ir baigusi modelio karjerą. Taip pavadinau ir savo mados prekių ženklą.

Man labai patiko Levo Tolstojaus romanas „Anna Karenina“, buvau taip smarkiai įkvėpta pagrindinės jo herojės, kad nusprendžiau oficialiai pasikeisti savo pavardę iš Kolomoets į Kareninos. Tėvai neprieštaravo, greičiau priešingai – džiaugėsi dėl mano pasirinkimo. Mama taip pat labai žavisi šia heroje.

Anna, papasakokite apie Kijevo mados pramonę. Kokia ji?

Šiame mieste savaitę vykstantis mados festivalis vadinamas Kijevo mados dienomis (Kiev fashion days). Renginys tarptautinis, jame dalyvauja daug užsienio dizainerių, žurnalistų, mados pirkimo vadybininkų (fashion buyers). Savo kolekcijas pristatau Paryžiuje, Niujorke, Milane, tačiau šie miestai neprilygsta Kijevui. Pastarajame visada sulaukiu daug ne tik vietinės, bet ir tarptautinės spaudos dėmesio, o didžiosiose mados sostinėse dėmesiu tenka dalytis su daugybe kitų dizainerių bei žymių mados namų.

Apie tarptautinę karjerą svajojančiam dizaineriui svarbu pasirinkti tinkamą vietą startuoti. Džiaugiuosi, kad padariau tai Kijevo mados savaitėje. Už pirmąją kolekciją gavau žurnalo „Vogue Italia“ įsteigtą Geriausio naujo dizainerio apdovanojimą, o paskui viskas vyko žaibišku greičiu, tai leido patekti į tarptautinę mados rinką.


Anna K savo kolekcijose eksperimentuoja su įvairiomis medžiagomis ir jų pateikimo formomis, M. Litvyakovo nuotr.

Tada Jums buvo vos šešiolika metų.

Iš tikrųjų viskas prasidėjo keleriais metais anksčiau – kai man buvo keturiolika. Dirbdama modeliu susidraugavau su daugybe dizainerių ir po truputį pradėjau mąstyti apie galimybę užsiimti tokia veikla. Visada žinojau, kad noriu kurti drabužius, mokiausi meno mokykloje, bet galvojau, kad esu per jauna. Pasitikėjimo savimi suteikė tais metais mano gyvenime atsiradę mados pasaulyje besisukantys draugai. Jie ne tik palaikė psichologiškai, bet ir davė audinių, suteikė galimybę naudotis siuvykla. Taip atsirado pirmoji kolekcija.

Aplinkinius mano amžius ir stebino, ir šokiravo – juk buvau šešiolikmetė, o kolekciją pristačiau tarptautiniu lygiu. Vėliau ją rodžiau Londono mados savaitėje, parodų salėje „London Scout“. Kelioms žymioms mados tinklaraštininkėms, tarp jų – ir italų kilmės Chiarrai Ferragni (ši 2017-aisiais žurnale „Forbes“ pateiktame įtakingiausių mados formuotojų sąraše yra pirmoji, – aut. past.), labai patiko mano suknelės, šiomis jos vilkėjo per mados šou ir pozavo gatvės mados fotografams. Taip mano kurtų drabužių nuotraukos pateko į leidinius „New York Times“, „Bussiness of Fashion“, „Now Fashion“... Tai buvo lyg proveržis, paskui prekių ženklas „Anna K“ pradėjo vis labiau augti.

Ar iki šiol gyvenate bei kuriate Kijeve?

Mano namai vis dar yra Kijeve, bet tenka daug keliauti. Pastaruoju metu daugiausia laiko praleidžiu Paryžiuje, man labai patinka šis miestas, ten turiu daug draugų, be to, jaučiuosi esanti arčiau mados industrijos. Būdama aštuoniolikos metų, žymaus Paryžiaus butiko „Colette“ savininkų užsakymu sukūriau ironiškais šūkiais aprašinėtų marškinėlių kolekciją. Kadangi ta parduotuvė turi gilias tradicijas ir didelę įtaką mados pasaulyje, tai atvėrė man daug naujų galimybių. Dabar Paryžiuje turiu savo parodų salę (showroom), joje mados pirkimo vadybininkai gali apžiūrėti naujausias mano kolekcijas.

Minėjote, kad per kiekvieną savo kolekcijos pristatymą paskutinį modelį demonstruojate pati. Ar tai reiškia, kad Jums svarbu tradicijos?

Niekada apie tai nemąsčiau (šypsosi). Manau, laikausi tik šios vienos tradicijos. Tai darau, nes esu savo prekių ženklo veidas. Pavyzdžiui, instagrame nėra atskirų Annos K – kaip asmenybės ir prekių ženklo – puslapių. Yra tik viena Anna K, kaip kad buvo viena Coco Chanel. Neatsiejama nuo savo mados namų ir savo kuriamų drabužių.

Už pirmąją kolekciją gavau „Vogue Italia“ Geriausio naujo dizainerio prizą, o paskui viskas vyko žaibišku greičiu

Esate modelis, dizainerė, komunikacijos specialistė... Ar Jūsų komandą sudaro daug žmonių, o gal daugelį darbų darote pati?

Prekių ženklo „Anna K“ plėtra užsiima penki žmonės, parduotuvėje Kijeve dirba maždaug septyni, o siuvykloje – dar septyniolika. Man padeda du asistentai dizaineriai, vadybininkas. Taip pat turiu verslo partnerį, jis yra ir Kijevo mados dienų įkūrėjas. Taigi komanda nedidelė.

Ar visus drabužius siuvate Kijeve?

Ne visus. Odinius švarkelius, sijonus, batus gaminame Italijoje, visa kita – Kijeve.

Kiekviena Jūsų kolekcija turi istoriją. Kodėl tai svarbu šiandieniame mados pasaulyje?

Įkvėpimo kurti naujas kolekcijas semiuosi iš įvairių šaltinių. Ilgai tai buvo melancholiškos pasakos, ypač – Hanso Kristiano Anderseno, bet dabar man – jau dvidešimt dveji, tad atėjo laikas rimtesnėms istorijoms. Pastaruoju metu daugiausia galvoju apie kriptovaliutas.

Prieš daugiau kaip metus supratau, kad noriu kurti ką nors daugiau nei tik sukneles ir švarkelius. Galvojau apie visas merginas, kurios trokšta turėti dizainerių drabužių, bet negali nusipirkti dėl aukštų kainų. Taip kilo idėja pristatyti mados kriptovaliutą (fashion coin). Klientės, kurios pirks mano drabužius mokėdamos šia kriptovaliuta, gaus didelę nuolaidą – net iki 50-ies procentų. Taip skatinsiu jas už drabužį mokėti tikrą kainą. Mados gaminiams nebus taikomas prekybos antkainis, kurį sudaro parduotuvės darbuotojų atlyginimų, prekybos ploto nuomos ir panašūs kaštai. Tikiuosi, ilgainiui prie to prisidės daugiau didžiųjų mados namų, tad pavyks suvienyti mados pasaulį ir vartotojus.


Anna K, asmeninio albumo nuotr.

Kita mano idėja – suburti madą mėgstančių merginų bendruomenę per naują mobiliąją programėlę „Cryptogram“. Tai bus lyg instagramas, tik kriptogramo vartotojos simpatijas nuotraukai išreikš ne paspausdamos širdelės paveiksliuką, o su fotografijos savininke pasidalydamos minėta mados kriptovaliuta. Taigi publikuojant gražias nuotraukas bus galima užsidirbti. Manau, tai taps kiekvienos madingos merginos mėgstamiausia mobiliąja programa.

Papasakokite daugiau apie mados kriptovaliutą. Ar ja naudosis tik mados pasaulio atstovai?

Mados kriptovaliuta galės naudotis visi, be to, tam nereikės jokio ypatingo pasiruošimo ar žinių. Bus trys kriptovaliutos naudojimo būdai. Pirmiausia ja galės naudotis minėtos mobiliosios programos „Cryptogram“ vartotojos. Mados kriptovaliutą bus galima naudoti mikroinvesticijoms Blokų grandinės mados savaitėje (Blockchain Fashion Week) atlikti, – šis renginys Kijeve šiemet vyko pirmą kartą, bet greitai pasklis po visą pasaulį. Jame žiūrovams suteikiama galimybė bendradarbiauti su dizaineriais, stilistais, modeliais, fotografais. Galėsite investuoti mados kriptovaliutą į patikusios kolekcijos dizainerio kūrybą ir taip prisidėti prie naujų kūrinių atsiradimo. Dar mados kriptovaliuta bus galima atsiskaityti už įvairių dizainerių drabužius per specialią mobiliąją programą „Fashion coin“. Ši platforma bus atvira visiems kūrėjams, mados namams, net – „Louis Vuitton“, jei jie norės prisidėti (juokiasi). Čia mados prekės bus parduodamos daug pigiau nei parduotuvėse.

Atrodo, norite surengti revoliuciją. Kuo Jūsų netenkina dabartinis mados pasaulis?

Kiekvienas dizaineris nori būti kūrėjas, bet pirkimo vadybininkai tą kūrybingumą smarkiai slopina. Taip yra dėl to, kad visas mados pasaulis – lyg didelis spektaklis. Turime pagrindinius aktorius – „Chanel“, „Dior“, „Versace“, antrojo plano aktorius – „MSGM“, „N°21“ ir galiausiai – didžiojoje scenoje menkai matomus idėjų kupinus kūrėjus. Jei priklausai trečiajai grupei ir neskiri daug pinigų reklamai ar kolekcijai Paryžiaus mados savaitėje pristatyti, niekada neišgarsėsi, netapsi vienu didžiųjų mados rinkos žaidėjų. Net jei pavyksta sudominti pirkimo vadybininkus, tai nereiškia, kad tavo kuriami drabužiai parduotuvėse bus pateikiami išskirtinai, beje, jie ten kainuos kone šešis kartus daugiau. Labai pavargau nuo šios pasenusios mados pasaulio sistemos. Šiuolaikiniai pirkėjai nori drabužius pirkti tiesiai iš dizainerio, pajusti jo prekių ženklo energiją ir nemokėti už daiktą daugiau, nei jis vertas. Žinau, kad apie mados pasaulio revoliuciją svajoja ne vienas kūrėjas, ir tikiu, kad mados kriptovaliuta tikrai gali ją sukelti.

Galbūt planuojate atsiriboti nuo tradicinio mados pasaulio ir tapti inovatore, kuri nedalyvauja mados savaitės renginiuose ir neinvestuoja į rinkodarą?

Nenustosiu dalyvauti mados savaitės renginiuose, nes ten gali sutikti ne tik potencialių investuotojų, bet ir pirkėjų. Nežinau, ar mano kolekcijos ir toliau domins mados pirkimo vadybininkus, nes per mobiliąją programą „Fashion coin“ mano kuriamų drabužių bus galima įsigyti kur kas pigiau nei parduotuvėse. Pamatysime, galbūt pavyks pakeisti senąją mados sistemą?


Ar kitos kolekcijos irgi bus susijusios su kriptovaliuta?

Tai darau jau du sezonus, taigi šiek tiek pavargau. Tai skaitmeninė tema, o aš mėgstu kurti moteriškus drabužius. Sunku derinti tokias skirtingas koncepcijas. Dabar noriu daugiau kaspinų, perlų... (Šypsosi.) Jų tikrai netrūks kitoje mano kolekcijoje!

Regis, Jums niekada netrūksta idėjų. Galbūt žinote ypatingą būdą, kaip jų gauti?

Nors mados pasaulio sistema nesikeičia jau daugybę metų, jame kasdien įvyksta kas nors nauja. Vieni dizaineriai mados namus palieka, kiti ateina, vis atsiranda naujų tendencijų, naujų stiliaus ikonų... Domiuosi naujienomis, ir jos mane įkvepia visada būti vienu žingsniu priekyje. Tai – lyg žaidimas. Kaip sako mano verslo partneris, mados pasaulis yra lyg Z karta – nenustygstantis vietoje, visada ieškantis naujų idėjų, naujoviškų sprendimų. Be to, daug keliauju, sutinku daug įdomių žmonių. Kilusią naują idėją užsirašau ir visada nustatau, iki kada reikėtų ją įgyvendinti.

Naujoms idėjoms įgyvendinti reikia drąsos. Ar nebijote suklysti?

Daug žmonių manęs klausia, kaip išlieku tokia rami net ir labiausiai įtemptose situacijose. Taip yra todėl, kad į šią industriją įžengiau tokia jauna. Nemanau, kad kas nors dar gali mane nustebinti, todėl visada ir esu rami bei užtikrinta (šypsosi). Palaikau anksti kurti pradedančius jaunus žmones ir kartu skatinu jų tėvus nekliudyti tokiam pasirinkimui, padėti, palaikyti savo talentingus vaikus.

Šiuolaikiniai pirkėjai nori pirkti drabužius tiesiai iš dizainerio, nemokėti už daiktą daugiau, nei jis vertas

Ar Jus tėvai palaikė?

Tikrai taip. Mano tėtis profesionaliai žaidžia tinklinį, yra pasaulio čempionas. Jis po pasaulį keliauja nuo penkiolikos metų, panašiai kaip ir aš. Juokaujame, kad tai – mūsų šeimos tradicija.
Esate patekusi į vieno autoritetingiausių pasaulyje verslo leidinių „Forbes“ sudarytą sąrašą „30 under 30“. Į jį kasmet atrenkama trisdešimt įtakingiausių Europos menininkų iki trisdešimties metų.

Ką Jums reiškia toks įvertinimas?

Niekada nebuvau bendravusi su jokiu leidinyje „Forbes“ dirbančiu žmogumi, taigi labai nustebau, kai 2017-ųjų žiemą gavau klausimyną su prašymu jį užpildyti ir pranešimą, kad jau patekau į šių rinkimų pusfinalį. Būdamas 21-ų metų, mano tėtis tapo pasaulio čempionu, taigi pagalvojau, kad ir pati norėčiau neatsilikti (šypsosi). Manau, tai didelis pasiekimas ir patvirtinimas, kad einu teisingu keliu, pasirinkau tinkamą profesiją. Esu jauniausia – pernai man buvo 21-i – kada nors į šį sąrašą patekusi dizainerė.

Esate tikra futuristė, daug galvojate apie mados ateitį. Ar galite mūsų žurnalui išpranašauti kitą globalią tendenciją?

Galiu. Ar turite kriptopiniginę? Kitąmet greičiausiai jau turėsite. Taps madinga apsipirkti moderniu būdu. Dabar drabužius perkame mokėdami eurais, o jau kitą sezoną madingos merginos juos pirks iš savo kriptopiniginių „traukdamos“ fashion coin – mados kriptovaliutą (šypsosi).

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis