Jei 2017 metais ko nors ir išmokome iš mados, tai nebent tikėtis netikėčiausia. Greitai, it chameleonas besikeičiančiame, kartais pernelyg ryškiame praėjusių metų mados pasaulyje vyravo gatvės stiliaus vėjai, glamūriniai retro deriniai, treningai, satinas ir viskas, kas nedera tarpusavyje. Peržengus 2018 metų slenkstį, pradeda suktis ekstravagantiška stiliaus ir vaizdų karuselė.


„Dior“ modelis, Vida Press nuotr.

LEVANDOS

Tūkstantmečio rožinę (angl. k. „millennial pink“) keičia dramatiška, provokuojama ir dar kaprizingesnė ultravioletinė. Būtent ją spalvų institutas „Pantone“ paskelbė oficialia 2018-ųjų spalva. Iki šiol violetinė, galbūt nepelnytai, siejama su pramonės pasauliu – tokia būdinga plastikinėms valymo skysčių, skalbimo priemonių, rankų muilo pakuotėms. „Pantone“ viceprezidentė Laurie Pressman tikina, kad metų spalva yra atspindys ne tik to, kas nūnai populiaru, bet ir to, ko apskritai trūksta mūsų pasauliui. Ultravioletinė, nors ir provokuojama, dramatiška, liudija ir gilų susimąstymą. Ji siejasi su originalumu, išmoningumu, ateities vizija. Užsienio spaudoje ši spalva jau vadinama „siaubūne”, tačiau dizaineriai mano kitaip. Mados namų „Tom Ford“, „Michael Kors“ 2018-ųjų pavasario ir vasaros kolekcijose karaliavo nuosaikesnės šios spalvos interpretacijos, tarp jų – irisų, švelnūs levandų ir žibučių atspalviai. Išvada viena – neišvengiamai nersime į gėlių puokštę. Geroji žinia ta, kad violetiniai atspalviai tinka beveik visų tipų odos savininkėms, juos paprasta derinti tiek su denimo, tiek su tamsiomis ar šviesiomis spalvomis. Tiesa, akylieji pastebėjo, kad ultravioletinė labai primena „Pantone“ spalvą „Love Symbol #2“ („Meilės simbolis Nr. 2“). Ši sukurta 2016 m. balandžio mėnesį tragiškomis aplinkybėmis mirusiam popscenos princui atlikėjui Prince'ui pagerbti.

„Tom Ford“, „Gucci“, „Michael Kors“ modeliai, Vida Press nuotr.

IŠ PRAMONĖS FABRIKO

Viena netikėčiausių 2018-ųjų šiltojo sezono naujienų – dirbtinių medžiagų ir aukštajai madai nebūdingų pramoninių pluoštų triumfas. Pirmą kartą sintetika derinama su prabangiais audiniais – šilku, satinu, velvetu, damasku, brokatu ir kt. Štai tarp mados namų „Calvin Klein“ šių metų pavasario ir vasaros kolekcijos modelių buvo pieštuko formos suknelė, kurios etiketėje buvo užrašyta: „100 % nitrilas / sintetinė guma“. Buvo ir sintetinių lietui nelaidžių lietpalčių, primenančių žvejų valteles, ir alkūnes siekiančių pirštinaičių, įkvėptų geltonų guminių pirštinių namams švarinti ar indams plauti. O mados namai „Marni“ pristatė griozdiškus guminius botus ir paltus iš klijuotės. Kultiniai mados namai „Balenciaga“ užsimojo dar plačiau. Jų kūrybos vadovas mados provokatorius Demna Gvasalia modelius aprengė ryškiais kroksais su milžiniška platforma. Toks apavas tarsi patvirtino, kad 2017-aisiais vyravęs ironiškas požiūris į madą ir absurdo elementai niekur nedingo, – prisiminkite mados namų „Christopher Kane“ 2017-ųjų pavasario ir vasaros kolekciją ir pristatytus akmenimis dekoruotus lygiapadžius kroksus.

„Calvin Klein“ ir „Marni“ modeliai, Vida Press nuotr.

KUTAI

Kutai ilgai laikyti vasaros festivalių lankytojų stiliaus atributu, detale, puošiančia kantri stiliaus aulinukus, ar užuolaidoms sujuosti tinkamu interjero elementu. 2018-aisiais jie žengia į mados olimpą išstumdami pernai karaliavusias dramatiškas plunksnas. Kutų efektas išskirtinis. Jie teikia įvaizdžiui lengvabūdiškumo. Gatvėje pamatyta kutuotus drabužius dėvinti moteris atrodo lyg šokanti – ne žingsniuojanti, o šokanti tik pagal jai vienai girdimą rokenrolo muziką. Šiųmetėje prancūzų mados namų „Céline“ pavasario ir vasaros kolekcijoje kutai – vienas ryškesnių elementų. Jie puošia ir sukneles, ir sijonus. Stilingieji ispanų mados namai „Loewe“ siūlo kur kas netvarkingesnius kutus. Per kolekcijos pristatymą atrodė, tarsi modeliai vilki vaiko virtuvinėmis žirklėmis „patobulintas“ mamos sukneles ar palaidines. Originaliai, išskirtinai atrodė šių mados namų kūrybos vadovo Jonathano Andersono sukurtos suknelės iš kilimo gabalų su į šalis besiplaikstančiais kutais. Galbūt tai savotiškas pokštas? Kutai maskatavo ir per mados namų „Bottega Veneta“, „Calvin Klein“, „Chanel“ bei kt. šių metų pavasario ir vasaros kolekcijos pristatymą.

„Chanel“ modelis, Vida Press nuotr.

PUOŠTIS. PERSIPUOŠTI NEĮMANOMA

Šiais metais būtina puoštis. Ir kuo daugiau, tuo geriau. Kokteilinės suknelės, spindintys blizgučiai, žėručių jūra – visa tai kaip niekad populiaru. Dizaineriai sutartinai skelbia vakarinių eilučių renesansą. Belgų mados maestro Driesas van Notenas 2018-ųjų pavasario ir vasaros kolekciją dedikavo taisykles žinančiai ir jas laužyti nebijančiai optimistei. „Kokteiliai penktą valandą vakaro. Priklausoma nuo linksmybių ir elegancijos“ – toks buvo jo kolekcijos moto. Tegyvuoja pozityvus naujos eros hedonizmas! Atrodo, kad šiuo šūkiu vadovaujasi ir mados namai „Saint Laurent“, „Oscar de la Renta“, „Erdem“, „Maison Margiela“, „Gucci“. Mados tinklo „Moda Operandi“ prekių kuratorė Lizzie Leventhal sako, kad šiais metais bus labai populiarūs glamūrinis gyvenimo būdas ir jį atliepiantis stilius. „Pastebėjome, jog moterys dažniau renkasi atskirus drabužius, o ne visą vakarinį komplektą, – kad būtų laisvos susikurti savo įvaizdį pačios“, – sako L. Leventhal.


„Gucci“ ir „Oscar de la Renta“ modeliai, Vida Press nuotr.

„ŠIENO KUPETA...

... ANT GALVOS!“ – toks apibūdinimas stileivai 2018-aisiais bus bene didžiausias komplimentas. Netikėtų formų plačiabrylės, tiksliau – megabrylės, šiaudinės skrybėlės nenusileidžia siurrealistinei Salvadoro Dali galvos apdangalų kolekcijai. Dizaineriai ragina klasikinę panamą palikti spintoje ir nebijoti eksperimentuoti. Šiltąjį sezoną mados namai „Jacquemus“ siūlo pasitikti su tokia milžiniška šiaudų puokšte ant galvos, kad ši užstotų saulę ne tik jums, bet ir aplinkiniams. Milžiniškos skrybėlės nukelia mintimis į saulėje spindinčius javų laukus arba Prancūzijos pietus, kur viskas atrodo taip, tarsi būtų nutapyta. O ispanų dizainerio Josepo Fonto vadovaujami mados namai „Delpozo“ pristatė mergaitišku naivumu ir švelnia romantika alsuojančius šiaudinius kaspinus. Šviesu, gaivu, spalvota ir nenuobodu – būtent tokius kodinius aprangos žodžius šiais metais siūlo Josepas Fontas.


„Jacquemus“ modelis, Vida Press nuotr.

NESTILINGA IR KARTU STILINGA

Susidaro įspūdis, kad dizaineriai nepaprastai mėgsta publiką stebinti iš kojų verčiančiais akibrokštais. Turbūt nepamiršote mados namų „Balenciaga“ rankinės, taip akivaizdžiai primenančios kompanijos „Ikea“ pirkinių krepšį. Į šį panašūs gerai apgalvoti žingsniai mados korifėjams padeda neprarasti tarptautinės įtakos. Dizaineriai nevengia ir kur kas mažiau pastebimų akibrokštų. Praėjusiais metais sportiniam ir gatvės stiliui pasiekus neregėtą piką, dizaineriai nepastebimai pristatė mums vieną nestilingiausių garderobo naujovių – prie diržo tvirtinamą piniginę. Festivalių lankytojų, verslininkų ir aktyvaus laisvalaikio mėgėjų mėgstamą aksesuarą įvairiai interpretavo beveik visi įtakingiausi pasaulio mados namai. „Salvatore Ferragamo“, „Marc Jacobs“, „Kate Spade“, „Balenciaga“, „Gucci“, „Givenchy“, „Alexander Wang“, „Fenty Puma by Rihanna“ mums tarytum sako, kad nieko neverta aukoti dėl patogumo. Žurnale „Vogue“ išspausdintame interviu savo nuostabos dėl šio aksesuaro grįžimo neslėpė ir Lisa Aiken, elektroninės prabangos prekių parduotuvės „Net-A-Porter“ mados vadovė ir tendencijų žinovė. „Niekada nemaniau, kad kada nors dar ištarsiu frazę „prisegama piniginė“ (angl. k. „the fanny pack“). Nemaniau, kad net judėsime į tą pusę, bet štai – yra, kaip yra. Ir postūmį tam davė pastaraisiais metais sėkmingiausiai veikiantys mados namai „Gucci“, – sako mados vadovė. Milžiniškos rankinės, kuriose telpa visa moters spinta, – atgyvena. Šiuo metu madingiausios yra mikroskopinės, judesių nevaržančios, o geriausiai – prie storo diržo pritvirtintos rankinės, delninės ir piniginės.


„Givenchy“, „Balenciaga“, „Marc Jacobs“ modeliai, Vida Press nuotr.

AKINIAI

Pernai mados pasaulyje vyravo praėjusio amžiaus paskutinio dešimtmečio nostalgijos įkvėpta nuotaika, šiuo požiūriu 2018-aisiais niekas nesikeis. Britų mados namai „Burberry“ iš užmaršties skrynios ištraukė savo klasikinį languotą raštą, o Donatella Versace antram gyvenimui prikėlė geriausius Gianni Versace's kūrinius. Tiesa, šiais metais grįžta ir tai, kas ne itin kelia nostalgiją. Tarkim, filmo „Matrica“ herojų išpopuliarinti akiniai nuo saulės. Mados namų „Dior“ variacija – visą veidą it motociklininko šalmas apgaubiantys modelio „Ski“ akiniai nuo saulės futuristiniais katės formos rėmeliais. Akinius smailiomis kaip ašmenys briaunomis siūlo ir mados namai „Louis Vuitton“, „Prada“. Mados namai „Stella McCartney“ pristatė veidrodinius šio stiliaus egzempliorius, o „Sonia Rykiel“ ir „Kenzo“ pasiūlė modelių su įdomios spalvų kombinacijos rėmais ir stiklais. Lygia greta žengia ir pastaraisiais metais mados namų „Gucci“ išpopuliarinti prašmatnaus moksliukų (angl. k. „geek chic“) stiliaus akiniai nuo saulės. Jų rėmeliai atkartoja aviatoriaus akinių rėmelių formą, o nešioti turite taip, kad noselė nerangiai užkristų ant nosies vidurio, tarsi skaitytumėte enciklopediją. Negana to, šiemet ant bangos blizgučiais dekoruoti tokie moksliukų stiliaus akiniai. Įsivaizduokite – moksliukai ruošiasi išleistuvių vakarėliui.


„Stella McCartney“ ir „Louis Vuitton“ modeliai, Vida Press nuotr.

SLIDU

Satinas šiemet yra vienas pagrindinių audinių, mat turi blizgumo, nušviečia ir pagražina bet kokio silueto drabužį. Be to, apdarai iš šios medžiagos yra neįtikinamai lengvi, nevaržantys judesių, tad juos patogu dėvėti net ir visą dieną. Grįžti satiną paskatino vintažo ir retro mados renesansas. Su tuo siejamas ir vis populiarėjantis noras išgauti korseto efektą. Šiemet siluetą paryškinkite modeliais, suimtais, surištais, supintais ir t. t. per vidurį vertikalia linija. Puikūs slidaus satino kompanionai yra Viktorijos laikus menantys raukiniai. Populiarūs ir satininiai buduaro stiliaus apsiaustai bei naktiniai. Tokius drabužius rinkitės pastelinių arba labai ryškių spalvų. Verta pasidairyti į tai, ką šiemet siūlo mados namai „Christopher Kane“, „Simone Rocha“, „Peter Pilotto“, „Roksanda“, „Christopher Kane“.


„Peter Pilotto“, „Christopher Kane“, „Simone Rocha“, Vida Press nuotr.

NUSTOTI VAIKYTIS TENDENCIJŲ?

Tendencijų prognozuotojai ir mados ekspertai pastebi, kad šiuolaikinės moterys vis mažiau kliaujasi kiek pasenusiu skirstymu į tai, kas madinga ir nemadinga. Šiandien mūsų stiliaus ir aprangos suvokimą diktuoja vyraujančios feministinės nuotaikos bei stiprią asmenybę atskleidžiantys drabužiai (angl. k. „power dressing“). Įdomu ir tai, kad „power“, anot kultūros ir mados žurnalo „Dazed & Confused“, 2017-aisiais buvo vienas dažniausiai paieškos sistemoje „Google“ ieškotų su mada susijusių žodžių. Galią rodantis stilius siejamas ir su nauju aprangos elementu, vadinamuoju galios kostiumu (angl. k. „power suit“). Tai – 9-ojo dešimtmečio mados įkvėptas standus, per didelis moteriškas arba vyriškas kostiumas milžiniškais pečiais. Būtent tokius vilkėjo vienų įtakingiausių pastaraisiais metais mados namų „Vetements“ ir „Balenciaga“ kolekcijas demonstravę modeliai. Viena vadinamojo galios kostiumo diktuotojų yra italų dizainerė Maria Grazia Chiuri, – būtent ji įėjo į istoriją pernai tapusi pirmąją mados namų „Dior“ kūrybos vadove moterimi. Dizainerė pristatė visai kitokį šiuolaikinės dailiosios lyties atstovės – stiprios, savimi pasitikinčios, ryškios asmenybės – įvaizdį. „Seksualumas pirmiausia yra pasitikėjimas savimi, o ne apnuoginti pečiai“, – tikina dizainerė. Negana to, pasak L. Leventhal, „šiandien aprėpiame daugybę gyvenimo sričių, tad tendencijos iš esmės nesvarbios.“ Taigi viena stipriausių šių metų tendencijų yra demonstruoti ne drabužius, o pasitikėjimą savimi.


„Vetements“ ir „Celine“ modeliai, Vida Press nuotr.